Back to the top

Shockwave therapie

Wat is shockwavetherapie?

Shockwavetherapie wordt bij Fysiotherapie Groningen gebruikt voor de behandeling van chronische peesklachten met en zonder verkalking en bij induratio penis plastica. Veel mensen hebben last van een tenniselleboog, hielspoor, achillespees of schouderverkalking. Vaak hebben ze al diverse behandelmethoden geprobeerd maar blijven ze klachten houden. Een succesvolle methode om deze pijn te behandelen is Extracorporeal ShockWave Therapy (ESWT). Deze methode is vergelijkbaar met de werking van een niersteenvergruizer. Door middel van gefocusseerde schokgolven wordt de pijnlijke plek behandeld. Een operatie kan hierdoor in veel gevallen worden voorkomen.

Met ESWT (Extra Corporeal Shockwave Therapy kunt u vaak snel van uw pijn af zijn zonder een operatie. Chronische pijnklachten in spieren en pezen zijn vaak behandelbaar met deze nieuwe vorm van pijnbestrijding. Bijvoorbeeld de tenniselleboog, golferselleboog, pijnlijke achillespees, runnersknee of jumpersknee en hielspoor.

ESWT wordt beschouwd als één van de meest innoverende ontwikkelingen in de recente pijnbehandeling van het bewegingsapparaat. In tegenstelling tot conventionele behandelmethodes wordt met shockwavetherapie de pijn rechtstreeks bij de oorsprong bestreden zonder medicatie of chirurgie.

Blijf nooit te lang met lichamelijke klachten rondlopen.

Fysiotherapie Groningen is gevestigd aan de Bloemsingel, nabij het UMCG en het Noorderplantsoen, en goed bereikbaar met het openbaar vervoer.

Maandag08.00 - 20.30 uur
Dinsdag08.00 - 17.00 uur